Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Hipoteques: Tipus fix o tipus variable

leave a comment »

Últimament, vista la evolució dels tipus de interès en els dos últims anys,  m’estic qüestionant si l’elecció de fer la meva hipoteca a tipus variable va ser una bona elecció. Tenint en compte que vaig constituir la hipoteca fa dos anys i mig quan el tipus d’interès estava al 2,6% i pensant que en cas que pugés no seria una pujada significativa, ja que pensava que si el 80% o més de les famílies tenen la hipoteca a tipus variable un increment substancial dels tipus d’interès tindria un efecte substancial sobre l’economia domèstica i per tan sobre l’economia catalana.

Passats dos anys i mig començo a pensar que em vaig equivocar. Si hagués sabut el comportament del tipus d’interès que ha pujat fins al 4%, e inclús tocant al 5% durant el moment àlgid de la crisis de las hipoteques subprime, m’ hagués fet una hipoteca a tipus fix.  A dia d’avui la raó per la que demanaria la hipoteca a tipus fix no es tant pel possible estalvi, perquè sincerament no l’he calculat i tampoc  crec que sigui possible calcular-lo ja que desconeixem quina serà l’evolució del Euríbor els propers 30 anys, sinó més aviat per evitar que el responsable del banc central europeu (BCE) tingui una influencia considerable sobre la meva capacitat de consum i estalvi. Actualment, si el BCE vol pot fer que la meva capacitat de consum, inversió o estalvi sigui nul·la. Aquest poder del BCE sobre la meva economia domèstica em molesta considerablement.

Vosaltres que faríeu si avui anéssiu a firmar de nou la hipoteca ?

Written by invercat

16 - Març - 2008 a 21:04

Arxivat a Economia

Deixa un comentari

