Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Es moment de tornar a comprar accions de borsa ?

with 4 comments

En el meu últim escrit vaig suggerir que era un bon moment per vendre les accions per tal de limitar els riscos, el Ibex-35 havia tancat a 13.924,90. Després el Ibex-35 va continuar pujant fins els 14.200 i avui a tancat a 13.451. Des de el punt de vista de limitar els riscos crec que va ser una bona decisió vendre les accions a 13.924 encara que la borsa continues pujant. Tenia la sensació, per sentit comú tal i com vaig detallar, que la borsa havia d’experimentar una forta retallada i no volia que m’enganxes a dintre. Aquesta forta retallada va arribar la setmana passada i sembla que de moment continua. Crec que aquests nivells, 13.451, es un bon moment per tornar a entrar a borsa, però s’ha d’escollir molt bé els valors. I sabent que es molt possible que continuï caient, però hem d’estar dintre per quan el mercat es doni la volta, perquè ho farà amb molta força i son un o dos dies que s’ha d’estar en el mercat, el problema es que ningú sap quan serà.

    Dintre de les meves preferències de valors que crec que tindran un comportament molt millor que la resta d’aquí a final d’any son Telefònica i Criteria. A continuació exposo els motius pels quals crec que es un bon moment per comprar Criteria i Telefònica:

– Criteria: Des de que va sortir a cotitzar l’acció ha perdut més d’un 17%, la setmana passada va caure un 8% !!! Per una empresa que es caracteritza per una gestió molt conservadora, crec que, tot i que les entitats financeres no estan en el seu millor moment, una compra a aquests nivells en un període de 1 o 2 anys ens donarà un bon rendiment sense gaire risc ( 16% – 20%, significa que l’acció hauria de pujar de 4,34 actual a 5 o 5,25 en els propers dos anys).

– Telefònica: La majoria d’analistes recomanen aquest valor (aquesta dada per si sola més que donar ànims espanta) però la raó que donen per donar-li un preu objectiu per sobra de 21Eur es que per molta crisi que hi hagi les empreses continuaran utilitzant el telèfon i la resta dels particulars segur que també (això últim ho dic jo). Una altre raó de pes que donen es que els seus ingressos no depenen exclusivament de Espanya, sinó que esta molt internacionalitzada i com que de moment les economies de sud-americà aguanten, els ingressos de telefònica no s’han de veure tant afectats si cau el consum a Espanya. I la tercera raó, la reorganització que s’està produint a Xina crec que serà molt beneficiosa per Telefònica . La acció ha caigut des de els 23Eur fins a 18,16, la setmana passada i la que portem d’aquesta no ha parat de caure. Si es compra ara a 18,16 i en un parell d’anys l’acció torna als 23Eur tindríem una rendibilitat d’un 26% (30,13 amb dividends) i si només puja fins 21Eur la rendibilitat seria del 7% (11,13% amb dividends). A més a més l’empresa esta portant a terme un pla de recompra d’accions per fer augmentar el valor pels accionistes

    Estic dient una bestiesa ? o creieu com jo que en els propers dos anys, passi el que passi amb les crisis ‘subprime’, EEUU e immobiliari, aquestes empreses continuaran creixent a uns ritmes moderats però estables ?

    Nota: Jo el divendres ja vaig comprar accions de Telefònica a 18,46, ja en tenia comprades a 19,16) i amb una altre part dels diners que son destinats a inversió vaig fer una nova aportació al fons d’inversió Bestinfond de Bestinver. No he comprat Criteria per falta de liquiditat.

Written by invercat

27 - Mai - 2008 a 20:51

Arxivat a Inversió

4 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hola Marc! perdona’m però tal com té contestat al bloc, no havia vist el teu comentari fins avui.

    Jo també vaig vendre una de les posicions fa un parell de setmanes, en particular FCC, ja que vaig veure com no podia amb els 48€ i era força possible una correcció a l’IBEX. Tot i que les FCC tenia pensat mantenir-les a llarg plaç, vaig pensar en fer calaix, que tal com està tot i les perspectives pels pròxims (2-3 anys?) segur que tinc temps de tornar-les a comprar i el % de benefici ja era bastant alt (les tenia a 37€).

    Ara estic amb aquest cartutx en liquiditat esperant que es tranquilitzi una mica la cosa esperant i trobar un rebot tipus FCC en alguna altra empresa. Això sí, buscant empreses solides, que si em quedes “enganxat” almenys donin un bon dividend i no hagi de patir molt. Et comento les empreses que m’estan començant a agradar a llarg termini, dues són les que comentes.

    – Criteria: potser al meu bloc hauràs llegit tot el que vaig comentar sobre la OPV de Criteria… tal com vaig dir, pensava que sortia cara i no era atractiva. Als preus actuals, en un mercat amb força volatilitat, etc.. crec que podria ser una bona manera de diversificar la cartera.

    – Telefonica: Està al suport si mirem un gràfic, en quant a fonamentals.. a aquests preus m’agrada a llarg termini tot i que és una empresa per tenir-hi paciència i jo no la vaig tenir fa 1 any i mig quan les tenia comprades a 13€ i ja sabem que va arribar el següent any als 23€.

    – Adolfo Domínguez: Els fonamentals no són dolents encara que com és normal els resultats no han estat bons. És una empresa que no està endeutada, i s’ha de veure com funcionen les noves botigues i les noves que obriran. Llàstima que és molt poc líquida i amb pocs títols la poden fer pujar o baixar bastant.

    – Inditex: Fonamentals també bons, ara han passat a ser la primera empresa del sector en substitució de GAP em sembla.. i les botigues sempre plenes.

    – BME: és una empresa única a la borsa espanyola i està clar que va molt lligada a l’evolució de l’economia i de la contractació borsària.. per això ara per ara va com va…

    – FCC: Tot i que té la part de construcció pública (que notarà menys la crisis),

    – CAF: M’encanta aquesta empresa, llàstima de no haver entrat fa mesos la veritat. M’agradaria molt tenir-ne unes quantes, però em fa una mica de por entrar amb el gràfic tant vertical i al voltant dels 300€ per acció. Tampoc m’agrada que no ha corregit i està a quasi màxims. Ara com dic.. l’empresa m’encanta, té comandes pels pròxims anys, està desenvolupant molt la part de gestió i a més a més, és un sector on degut els alts preus del petroli, la seva demanda pot anar en augment.

    Bé, com veuràs és una petita descripció de les empreses que m’agradaria estar a dins tard o d’hora de la borsa espanyola. Està clar que en moltes d’elles ara per ara no hi entraria, tema liquidesa, construcció-banca, consum, etc. però si penso que d’aquí a un temps, algunes d’elles es podrien posar més que interessants.

    Per cert, que tal amb Bestinver? al meu parer i des de fora són dels millors, i tot i les caigudes generals, segur que amb els anys remonten i es tornen a posicionar com una de les millors gestores (amb això no dic que ara no ho siguin, pq penso que sí). Moltes vegades he pensat en entrar en un dels seus tres grans fons, però mai m’he acabat de decidir. En podries fer alguna valoració si et sembla.

    Salut!

    Felicitats pel bloc, fa molt bona pinta!

    Salut!

    caraocreu

    11 - Juny - 2008 at 15:41

  2. Veig que m’he deixat FCC… es que he anat a dinar i després ja no ho he vist.

    FCC és de les empreses que trobo més interessants actualment de la borsa espanyola a llarg termini. Tot i que està baixant molt al ser una constructora.. és una empresa molt diversificada amb serveis ambientals, de neteja, etc.. ara fa poc va presentar el seu nou pla pels pròxims anys i pensen entrar en el sector energètic tot i que no van explicar com. Encara que tingui la part constructora, és tracta d’obra pública i per tant es pot veure menys afectada. La part immòbiliaria la tenen amb Realia, però crec que és de les immobiliaries més interessants que es poden trobar a dia d’avui.

    Bé, aquesta la tindré present quan vegi que ha tocat fons per entrar-hi i mantenir-la, apart que no dóna un mal dividend.

    Salut!

    caraocreu

    11 - Juny - 2008 at 15:47

  3. Hola Roger,

    Sobre les empreses:

    – FCC: Jo també tinc accions de FCC que basicament no he venut perque hi perdo massa i se que a la llarga recuperaré la inversió. Em vaig equivocar al comprar massa aviat. Com tu, jo també crec que es una bona empresa i que a mig plaç te recorregut. El que no em va agradar va ser que s’apuntes al carro de invertir en eléctriques. No em va agradar perque sembla que copiï a la resta del sector i jo crec que si ells son bons en el seu sector millor que diversifiquin geograficament i no pas entrar tard en un sector que ara es car.
    – Adolfo Dominguez e Inditex: Les dues empreses crec que ara es el moment de comprar les seves accions, desde màxims han caigut un 50%. Quan el consum es recuperi crec que pujaran volant. Adolfo Dominguez coincideixo amb tu que tenia poc deute pero han sigut decebedors la sorpresa de caiguda tant important de beneficis en el primer trimestre. Pel que fa a Inditex, crec que es una empresa lider i com a tal quan es recuperi l’economia ella liderará el sector espanyol, per tant s’han de tenir accions a mig plaç.
    -CAF: Et seré sincer, no en ser gran cosa i no l’he analitzada minimament. No puc opinar.
    – BME: totalment d’acord amb tu, no te competencia a Espanya i no la tindrá. També s’han de tenir accions a mig plaç.

    Com veus totes les empreses coincideixo que a mig plaç son molt bones inversions. El problema/dilema que tinc es en saber quan s’ha de comprar cada una de les accions. Realment no ho ser, perque vaig comprar Telefonica creient que a mig plaç es una bona inversió i pensant que no cauria més (ja que havia caigut un 20%, més que Santander, i això que TEF no esta en el sector de les crisis subprime) i en canvi aquesta setmana va caure més. Ser que en aquesta inversió hi guanyaré pero encara no ser quan es el millor moment per comprar accions. Ponderaria a la baixa pero el meu capital es finit i no gaire alt i ara esta esgotat, estic totalment invertit.

    invercat

    11 - Juny - 2008 at 19:24

  4. Roger ara et contesto el tema de Bestinver:

    Ja fa més d’un any i mig que vaig començar a fer aportacions a Bestinfond, el seu fons de renta variable internacional amb ponderació 30% Espanya i la resta internacional. Vaig assistir a la seva conferencia anual a Barcelona i em va agradar moltissim que en el pitjor moment de la crisi subprime, i quan els seus fons d’inversió havien caigut més que la mitjana dels fons d’inversió, reafirmessin en la conferencia que el seu metode de inversió es en ‘valor’ i que no canvierien el seu métode d’inversió i que havien comprat accions a molt bon preu i que amb les caigudes en comprarien més perque creien cegament en el seu métode.
    El curriculum de Bestinver es envejable, i només cal veure que la setmana passada el seu fons bestinver bolsa estava en positiu i era el segon de RV Espanyola, mentre que el Ibex-35 estava -7%. De la resta dels seus fons la majoria ja estaven entre els millors fons de cada categoria. Van caure molt pero la seva recuperació en el últim mes ha sigut espectacular i ha sigut espectacular perque el mercat al final els hi ha donat la raó, sino nomes cal veure Mapfre o Repsol que eren dues de les grans apostes de Bestinver i que van ser comentades a la conferencia.
    Jo sincerament ho recomano, dona tranquilitat saber que els diners els estan gestionat un professionals de la inversió i no uns comissionistes. Aixó si son diners que no has de necessitar en els propers 3 o 4 anys com a mínim. Pero d’aquí 4o 5 anys segur que et donaran una alegria.

    invercat

    11 - Juny - 2008 at 19:38


Deixa un comentari

