Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Archive for Octubre 1st, 2008

Anàlisis Inverpyme

with 3 comments

Fa uns dies vaig estar analitzant les comptes de resultats i patrimoni de Inverpyme.

Inverpyme cotitza a la borsa de Barcelona i el seu objecte social es tenir participacions temporals en empreses no financeres que no cotitzin en el primer mercat de la borsa de valors. La empresa també facilita préstec participatius així com altres formes de financiació i activitats d’assessorament.

Ara que ja sabem a que es dedica la empresa. Vaig agafar les contes anuals auditades a 31.12.2007 i vaig obtenir els següents resultats:

 

Com podeu veure les meves conclusions son les següents:

  • 1- El seu Patrimoni nét per acció son 1,55 EUR
  • 2- El preu de la seva acció a dia d’avui es 1,3 .
  • 3- El seu potencial de revalorització de l’acció es 18,98%, per tal que el preu de l’acció s’iguali al preu del patrimoni net.
  • 4- El PER es 27,66 à Es un PER molt elevat però la empresa no te gens de deute, quan dic gens vull dir 0 EUR !!

El problema més gros que hi veig en aquesta inversió, a part que no es apta per un inversor defensiu, es que només cotitza en el mercat de ‘Corros’ i per tant la seva liquides es pràcticament nul·la. Però quedaria la satisfacció de saber que s’està ajudant a petites i mitjanes empreses a tirar el seu projecte empresarial endavant.  

M’estic deixant d’analitzar algun aspecte important de la empresa que faci que no sigui interessant invertir-hi ?

Written by invercat

1 - Octubre - 2008 at 6:00

Arxivat a Inversió