Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Mirant el futur veig Emprenedors

with 3 comments

Donada la situació econòmica actual crec que molta gent s’està rumiant molt detingudament si vol ser un nou Emprenedor.  La primera tasca que ha de fer una persona que vol muntar la seva empresa o que vol treballar per conta pròpia es un pla de negoci. El pla de negoci es una part imprescindible. Amb el pla de negoci podem presentar el nostre projecte a entitats que afavoreixen la emprenedoria. També ens serà necessari per tal de demanar algun crèdit als bancs o caixes. El pla de negoci ens dirà si el nostre projecte es viable. Es evident que el paper ho aguanta tot i sempre podem fer uns números (irreals) però que facin el nostre projecte viable. Per aquest motiu es molt important que demanem la opinió de coneguts i de no tant coneguts. Els coneguts, sobre tot si es la família, ens faran una crítica benvolent del nostre pla per tal de no ferir-nos o no desanimar-nos. Tot i que la seva intenció es molt lloable, no es el que necessita un emprenedor. Per això es imprescindible que el nostre pla de negoci sigui analitzat per una persona desconeguda. La seva crítica hauria de ser una crítica constructiva, i si aquesta persona creu que el nostre pla de negoci no es viable ens ha d’argumentar el perquè no es viable. Segur que ens donarà un punt de vista molt més ampli que les nostres pròpies critiques o les critiques de familiars i amics.  Si finalment el nostre pla de negoci no fos viable, es qüestió de començar a pensar en el següent projecte.

Un cop tenim el pla de negoci polit per les crítiques rebudes, haurem de prendre un risc econòmic per tal de dur-lo a terme. Això vol dir que es molt possible que tot i que el nostre pla de negoci sigui bo i realista, potser ens trobarem amb alguna sorpresa durant el camí que fa que perdem tota la nostra inversió. Com que haurem fet un pla de negoci realista, sabrem el import econòmic que hem d’arriscar i mai podem endeutar-nos molt, i si no ens endeutem millor. Donades aquestes condicions,  val la pena arriscar-se perquè els beneficis de fer una cosa que realment t’agrada i et motiva no tenen preu. Per exemple, a mi no em faria res arriscar 20.000Eur per un projecte meu perquè aquest import es el que em costaria un cotxe i com que no soc gaire apassionat dels cotxes preferiria arriscar aquest diners en un projecte que si surt be em farà molt feliç i si surt malament no em podré comprar un cotxe nou fins d’aquí uns anys. I en el futur sempre tindré la satisfacció de saber que ho vaig intentar.   

No ens podem permetre que moltes idees brillants de negoci e il·lusions de projectes es quedin sense realitzar degut a una manca d’esperit de risc. Els Catalans som emprenedors i ho continuarem sent en el futur perquè continuem tenint el ‘seny’ català pel qual ens coneixen a tot arreu. Tinc tota la meva confiança en que superarem les nostres mancances i es per això que mirant el futur el veig ple d’Emprenedors, Emprenedors Catalans !!

Written by invercat

7 - Novembre - 2008 a 6:00

Arxivat a Economia

3 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. M’ha agradat molt el teu article Invercat, la veritat és que jo ara mateix em trobo amb aquesta disjuntiva.

    Tinc un projecte en ment des de fa mesos que em treu moltes hores al dia, és un projecte d’Internet, i actualment em vaig buscar dos amics informàtics i els va agradar l’idea i ho estan programant. Donana la dimensió del projecte (és una xarxa social vertical), i que tots treballem, estudiem, etc.. doncs trigarà un bon temps a estar enllestida, però ara per ara és la cosa que em fa més il·lusió. Quan estigui acabat, o si més no en fase Beta, espero poder-hi dedicar totes les meves hores.

    Tot i això, trobo moltes dificultats per fer un projecte avui en dia.. la primera està clar que és l’apartat econòmic, som joves, no tenim molts fons i per tant, tot i que jo ja els he comentat que seria el primer en deixar de treballar, ells no volen i no pq no hi creguin, però el seu punt de vista és que ara tenen feina, i degut a la crisis… no es poden permetre perdre la seva feina i entrar en un projecte que vist sobre el paper, podria acabar sent molt rendible, però que està clar que serien mesos sense cobrar al principi. Vist així, els entenc.

    Bé, ara ja saps el motiu principal pel qual no tinc gaire temps d’escriuré en el bloc, avegades fins i tot penso en buscar inversors, ja que tot i ser d’un nínxol de mercat molt acotat, crec que tindria grans possibilitats, sobretot a nivell europeu.

    Salut.

    caraocreu

    7 - Novembre - 2008 at 12:37

  2. Información Bitacoras.com…

    Si lo deseas, puedes hacer click para valorar este post en Bitacoras.com. Gracias….

    Bitacoras.com

    7 - Novembre - 2008 at 16:59

  3. Roger,
    Jo soc partidari que si ets jove, o tens un petit capital i no tens grans deutes, i tens un projecte engrescador el tiris endavant. El que has de tenir present al fer el pla de negoci que el capital que necessites es el necessari per pagar totes les despesses del negoci més el teu salari durant 2 anys, evidentment el salari ha de ser limitat pero lo suficient per que no et sigui un problema durant aquests 2 anys. Si aconsegueixes el capital per finançar el teu salari, i de la resta de personal fix si en tinguessis, i per pagar les despesses, pots tirar endavant el projecete. Si surt malament perdràs un capital limitat i d’aqui 2 anys segur que trobaras feina, perque en el teu curriculum podrás afegir aquest projecte d’emprendoria i serà molt valorada per les empreses.

    invercat

    7 - Novembre - 2008 at 17:09


Deixa un comentari

