Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Evolució atur Espanya vs Europa

with one comment

En el informe del IESE:  http://www.iese.edu/es/files/EIL_Texto_2008-2T.pdf,  on vaig treure les dades del salari mig, em va sorprendre una dada del atur. En l’informe es comenta l’evolució del atur a Espanya, que com tots sabem va de malament a pitjor, aquesta dada no em va sorprendre, la dada que em va sorprendre es l’atur a Alemanya. Segons l’informe l’atur Alemany en el segon trimestre del 2008 es va reduir fins al 7,4%, el percentatge d’atur  més baix dels últims sis anys i mig.  Reflexionem sobre aquesta frase del informe: això vol dir que malgrat la crisis subprime, malgrat la crisi de liquides, malgrat l’explosió de la bombolla immobiliària,  Alemanya continua creant llocs de treball e inclús aconsegueix la taxa d’atur més baixa dels últims sis anys i mig. Esta clar que el model productiu Alemany no te res a veure amb el Espanyol. Ens queda molt per fer per tenir un sistema tant competitiu com l’Alemany, i esta clar que el problema no es de salaris, sinó de productivitat i de posicionament dels productes (em refereixo a quina classe de productes volem fer: com Alemanya de qualitat i fiables o com a Xina de fireta). Jo em posició cap als productes de qualitat, ja que per fer productes de fireta i de baix cost sempre hi haurà un país que els faci a menor cost que nosaltres.

En aquest gràfic del informe del IESE podeu veure l’evolució de la taxa d’atur  del segon trimestre i les previsions pel darrer trimestre del 2008:

taxaatur2008

Written by invercat

13 - Novembre - 2008 a 6:00

Arxivat a Economia

Una resposta

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bona tarda,
    sóc una estudiant de 2n de Batxillerat de l’institut Secretàri Coloma de Barcelona.
    Estic fent el treball de recerca sobre la crisi econòmica actual i es per això que m’ha interessat el teu escrit. M’interessaria posar-me en contacte amb tu per si em poguesis ajudar en alguns aspectes del meu treball.
    Gràcies,

    Cristina Mayol Morgades
    correu electònic: mm.criss@hotmail.com

    Cristina

    14 - Desembre - 2008 at 19:04


Deixa un comentari

