Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Negocis Spam (Spam Business): Que es ?

leave a comment »

He arribat a la conclusió que sempre que es produeix una bombolla econòmica en algun sector, com la construcció o les empreses ‘punt com’, es degut a que en aquell sector es creen molts Negocis Spam, en anglès Spam Business,  (tot i que aquest terme me l’acabo d’inventar).  Els Negocis Spam els definiria com aquells negocis que munta qualsevol persona al veure que un sector en concret esta creixent moltíssim i es finançat molt gustosament per tota la comunitat inversora amb la creença que qualsevol negoci que es munti en aquell sector funcionarà i donarà uns rendiments extraordinaris. El que diferencia els Negocis Spam de un negoci que ja porta funcionant varis anys en el sector, son els següents punts:

1. El Negoci Spam no te un pla de negoci creat, ni creu que el necessiti. Pensa que el negoci funcionarà perquè el sector que ha escollit sap segur que es el correcte, es el que esta de moda.

2. La persona que crea el Negoci Spam no ha treballat mai en el sector on crea el negoci.

3. El Negoci Spam cobra els seus serveis pèssims a preus de servei de luxe amb el beneplàcit de tothom.

4. El Negoci Spam no te problemes per trobar finançament. Els inversors baixen els seus criteris d’avaluació del risc perquè el sector està de moda i qui no inverteix en aquest sector vol dir que no està al dia, perdrà una oportunitat d’or, i quedarà obsolet en poc temps.

5. El Negoci Spam no aporta cap nou valor afegit al seu client. El client se n’adona que el preu que paga no es correspon amb el valor del serveix o actiu, i això frustra enormement al client.

Crec que aquests punts son els que identifiquen millor els Negocis Spam que es creen durant les bombolles econòmiques d’un sector.  Per exemple si pensem en el sector de la construcció: l´’últim any han tancat més d’un 40% de les immobiliàries que hi havia a Espanya. Qui no tenia un amic o conegut, que sense tenir ni idea del sector,  creava una agencia immobiliària durant la bombolla ? I el mateix va passar amb les empreses ‘punt com’.

Un cop definides les característiques que defineixen els Negocis Spam, la meva idea seria crea un Índex (Índex Negocis Spam) per saber quants Negocis Spam s’estan creant d’un determinat sector. Hi hauria un ‘Índex Negocis Spam’ per cada sector. Aquest  Índex ens hauria d’anticipar la explosió de la bombolla del sector o com a mínim identificar-nos que un sector esta desenvolupant una bombolla i per tant la seva prima de risc sobre el sector s’ha de revisar perquè te molts probabilitats que exploti i perdem molts calés.  

El més complicat d’aquest ‘Índex Negocis Spam’ es com s’ha de construir i com identificar amb aquest índex si una bombolla està apunt d’esclatar d’un sector o com identificar amb el índex si el sector esta començant a desenvolupar una bombolla. Cap idea ?

Aquí us deixo unes quantes idees de com s’hauria de formar el índex i espero que vosaltres n’aporteu més:

a) Per la construcció d’aquests índex s’hauria de fer un estudi com a mínim de les dues bombolles més recents:  Immobiliària i ‘punt com’.
b) Identificar el nombre d’empreses que es van crear en cada un dels sectors.
c) Identificar de totes les empreses quin percentatge eren Negocis Spam
d) Analitzar el volum de deute dels dos grups d’empreses: Negocis Spam i la resta d’empreses

Written by invercat

16 - Desembre - 2008 a 6:54

Arxivat a Economia, Inversió

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: