Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Fira de l’automòbil i decisions estratègiques

with 2 comments

L’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (ANFAC) ha decidit no assistir a la fira de l’automòbil, celebra el seu 90 aniversari des de 1919, que s’organitza el mes de maig a Barcelona degut a la reducció de despeses que esta realitzant tot el sector.  Els socis d’ANFAC son Seat, Volkswagen, Audi, Skoda, Peugeot, Citroën, Renault-Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Opel, Nissan y Santana. ANFAC ocupava els darrers anys un terç de la fira de l’automòbil.

Crec que aquesta es una decisió estratègica per part dels fabricants perquè tindrà una repercussió notòria en la seva imatge  i en les seves vendes, ja que segons tinc entès l’any passat van passar fins un milió de visitants per la fira, segurament aquesta any no en passaran tants però tant sols que en passin la meitat son 500.000 clients potencials.

La raó per la qual no volen assistir l’entenc ( reducció de despeses)  però el que em pregunto i que us pregunto es: Es una decisió estratègica encertada no assistir a la Fira de l’automòbil?

Com que vull que us mulleu, primer em mullo  jo i contestaré a la pregunta: Crec que malgrat que s’han de retallar despeses a la Fira hi haurien d’assistir perquè es un potencial de clients molt gran, es la fira on es presenten nous models i els mitjans se’n fan ressò (llegiu publicitat gratuïta dels nous models presentats), hi ha fabricants exteriors que vindran a la Fira i seria un bon moment per estudiar si hi ha sinergies amb ells i fer acords globals que s’apliquin localment, les despeses associades a la fira tindran deduccions fiscals, i finalment (i potser la més important) perquè si assisteixen a la fira i actuen amb normalitat com cada any donaran una sensació de confiança als milers de consumidors potencials que estan acollonits per la crisis i el seu futur. Si el sector de l’automòbil dona grans símptomes de desconfiança amb quin valor se li pot demanar després al client que es gasti entre 15.000 i 30.000Eur per comprar un cotxe ?         

 

Enllaç a fira automòbil: http://www.salonautomovil.com/

Enllaç a ANFAC: http://www.anfac.com

Noticia de La Vanguardia que ha donat origen a aquest escrit: http://www.lavanguardia.es/economia/noticias/20090129/53629592139/anfac-vincula-su-ausencia-del-salon-del-automovil-a-las-pocas-medidas-para-el-sector-adoptadas-por-e.html

Written by invercat

29 - gener - 2009 a 19:44

Arxivat a Economia

2 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. me da la sensación de que el sector del automóvil es un sector que debe cambiar de arriba a abajo. Están apoltronados. No solo por la dependencia del petrolio, si no por la forma de fabricar y la forma de vender. Desde la ignorancia digo que debería haber una revolución, como, no sé, por ejemplo, cuando Apple revolucionó la musica portátil. Es necesario aire fresco en ese sector.

    greenties

    30 - gener - 2009 at 13:11

  2. Greenties, estoy totalmente de acuerdo contigo. Hace un año creia que empezarian a apostar seriamente por los coches ‘ecologicos’ y los ‘urbanos’, no ha sido así, esperan que las administraciones sufraguen buena parte de la inversión que deben realizar.
    En su defensa cabe decir que el nivel de absentismo laboral en España es preocupante y hace que la productivitat sea mínima, y en este punto tienen bastante culpa los sindicatos, los cuales deben defender a los trabajadores pero no permitir los excesos de unos pocos que son muy perjudiciales para el resto.

    invercat

    30 - gener - 2009 at 18:10


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: