Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Com els petits botiguers s’enfronten a la crisis

leave a comment »

Segons he pogut llegir en un article de La Vanguardia el 51% dels petits botiguers catalans son conscients que la crisis els obligarà a remodelar d’alguna manera el seu negoci per tirar endavant el negoci. En canvi, hi ha un 33% de petits botiguers catalans que no pensen prendre cap tipus de mesura per combatre aquesta crisis, diuen que tan sols esperaran a que escampi el temporal. D’aquest 33% em preocupen especialment aquells que veient que les seves ventes van disminuint dia rere dia no pensen reaccionar. Sens dubte aquesta actitud els portarà a la fallida.

Les mesures que han de realitzar jo les desconec, però si que recomanaria a aquells petits botiguers que estan patint importants caigudes de ventes que primer parlin amb la seva associació de botiguers per tal que els hi donin consells de com fer front a la crisis. Una segona alternativa, no excloent de l’anterior, seria que es reunissin amb altres botiguers per parlar de la situació i definir mesures conjuntes. Per ficar un exemple d’aquesta segona alternativa tenim el cas dels taxistes de la ciutat de Girona.  Els taxistes s’han associat amb els restaurants i discoteques de Girona per realitzar descomptes en les carreres, les nits dels camps de setmana, si van a algun restaurant o discoteca associat a aquesta iniciativa. Per la seva banda, els restaurants i discoteques realitzen descomptes als clients que durant la nit s’han desplaçat amb taxi fins al restaurant o la discoteca. Aquesta relació que han establert els diferents negocis es un guanya-guanya (win-win), guanyen les empreses perquè aconsegueixen atraure més clients i també guanyen els clients perquè poden sortir de nit amb uns pressupostos més ajustats a les circumstàncies actuals, a més a més no han de patir per beure una cop de vi de més perquè tornaran a casa amb taxi.

La conclusió d’aquest exemple es que tots els petits botiguers han de realitzar algun tipus de mesura per dinamitzar el seu negoci i reduir al màxim la caiguda d’ingressos que estan patint, sense aquestes mesures tard o d’ora acabaran tancant perquè la competència d’altres petits botiguers més dinàmics li robaran els clients o be el client no sabrà veure el valor afegit addicional que aporten els petits comerços vers les grans Superficies comercials.

 

Written by invercat

26 - Març - 2009 a 6:31

Arxivat a Economia

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: