Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Catosfera conclusions ponències del dissabte

with 3 comments

El dissabte vaig assistir a les 2es Jornades de la Catosfera. Més que comentar el detall de que es va parlar en cada taula rodona prefereixo expressar les conclusions que n’he tret jo de totes les taules que vaig assistir així com les conclusions generals d’aquestes 2es Jornades de la Catosfera. La meva conclusió general està formulada únicament a partir de les taules a les que vaig assistir.

Els convidats a cada una de les taules els podeu consultar en el següent enllaç:  Agenda 2es Jornades de la Catosfera.

Conclusions Taula: La Construcció de la Veritat

Daniel Soriano va fer de moderador de la taula i la seva presentació dels convidats a la taula va ser clara i concisa per tal de fer-nos una idea de cadascun dels convidats, no tots els moderadors s’havien preparat la presentació dels seus convidats.

El futur de les agències de notícies es Internet i es crearan agències especifiques per aquest mitjà , segons Jaime Estévez (Àgora News).  

Conclusions Taula: Mitjans 2.0

En aquesta taula no es van aportar gaires idees noves. Van fer moltes referències comparatives amb els mitjans de comunicació tradicionals, inclús comparant els costos entre el mitjans tradicionals i els mitjans 2.0. No hi veig el sentit en aquesta comparació de costos amb els mitjans tradicionals quan els models de negoci son diferents.

Conclusions Taula: Esdeveniments Socials 2.0

Una gran presentació sobre els Premis Blocs (Stic.cat) de Trina Millán, molt bona comunicadora. Una gran iniciativa Stic.cat.

Bona presentació de Marc Cortés sobre com va sorgir (Cava & Twitts), un altre gran comunicador.

Juan Francisco Delgado va presentar la gran iniciativa Guadalinfo impulsat per la comunitat d’Andalusia. En la  seva presentació es va estendre molt i va provocar que el temps dedicat al debat fos molt curt.

Conclusions Taula: Política als Social Media

El millor de tots els ponents de la Catosfera, segons el meu parer, va ser Antonio Gutiérrez Rubi, perquè amb 10 minuts va exposar molt clar i concís com veu ell cap on han d’anar els partits polítics i la política. S’havia preparat un missatge i unes idees que volia compartir i debatre, a més a més els va exposar d’una manera excel·lent. De cara l’any vinent aquesta hauria de ser la consigna a donar a tots els convidats a les taules rodones: Preparar un missatge concret a transmetre per obrir un debat entorn d’aquest.

 Albert Batalla i José A. Donaire van exposar com utilitzen la xarxa 2.0 en el seu  dia a dia polític i algunes iniciatives que s’han pres en el parlament per fer-lo més 2.0, es a dir que els ciutadans puguin interactuar amb els politics per tal de fer els projectes conjuntament, politics i ciutadans. Les seves presentacions van ser molt interessants i enriquidores.

En el torn de preguntes, els dos polític van tenir que reconèixer que el vot electrònic i les llistes obertes no es fan senzillament per voluntat política i no pas per problemes tècnics. Així la meva conclusió es que tot continua igual i que de moment la política 2.0 (anomenada per Donaire) continua sent més façana que realitat, els ciutadans només poden intervenir mentre les seves intervencions no afecti directament als polítics. Continuen els dos mons, encara que s’han escurçat les distàncies, esperem que vagi en augment els politics 2.0 com Albert Batalla i José A. Donaire.

Conclusions Taula: Emprenedors 2.0

De les paraules de Carlos Blanco extrec que es pot emprendre en temps de crisis perquè hi ha negocis que son rendibles, per exemple els relacionats amb micropagaments.

 Marc Vidal: Els emprenedors tindran problemes per trobar finançament i tenen un futur molt incert degut a la crisis que no té precedents.

Carlos Blanco i Marc Vidal estan d’acord que per començar un projecte cal un pla de negoci que demostri que la idea es viable. Sense pla de negoci les probabilitats de fracàs son molt grans.

Didac Lee: Abans d’engegar un nou projecte li explico a la meva mare, si l’entén aleshores el tiro endavant.

Conclusions Taula: Critica i Futur 2.0

Vaig descobrir a Dolors Reig.  Encara que el contingut de la taula no va estar ben definit i es va divagar molt.

Conclusions Taula: Catalunya i Lideratge Social

Més que Catalunya i Lideratge social, el contingut de la taula va ser de caire reivindicatiu independentista. Crec que la reivindicació independentista es una forma de lideratge social però no l’única, per això vaig trobar a faltar ponents que parlessin d’altres lideratges socials.  

Conclusions Generals: 2es Jornades de la Catosfera

Alguns ponents m’han fet reflexionar de quin es l’objectiu del meu bloc i de les xarxes socials, així com quin ús en volem fer d’elles. Però, sincerament, m’esperava que la qualitat global de les taules rodones fos més elevat. En algunes taules es podia comprovar com els ponents no s’havien preparat el missatge ‘suggestiu, reflexiu o impactant’ que volien  transmetre i per tant es repetien tòpics coneguts per tothom.

De tots els ponents i tots els assistents, força nombrosos, a les ponències m’enduc un gran record al comprovar que son persones que tenen una forta passió pel que fan i que ho continuaran fent amb la mateixa passió durant el proper any. Amb aquesta passió segur que aconseguirem millorar la nostra Catosfera i liderar projectes 2.0 que faran créixer el nostre país més enllà de les limitacions que ens vulguin imposar des de fóra. 

  

Written by invercat

29 - Març - 2009 a 12:06

Arxivat a Economia

3 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Catosfera conclusions ponències del dissabteinvercat.wordpress.com/2009/03/29/catosfera-conclusions-pone… per invercat fa pocs segons […]

  2. Hola,

    jo també vaig assistir a la Catosfera ahir dissabte; comparteixo molt la teva opinió, i em sento més crítica encara.

    Per una banda, tinc la sensació que hi ha molta més gent que abans que entra en el món de l´era digital, de les eines i dinàmica anomenada 2.0 i en definintiva de la nova dimensió que amb tot això estant prenent les xarxes socials. Ho considero un avanç molt positiu.

    Hi ha però dos aspectes que em fan sentir especialment crítica amb l´evolució que està tenint el pes del món digital en l´economia i l´evolucio de la societat.

    El primer és la sensació de que no hem avançat significativament en els plantejaments més relacionats amb l´emprenedoria i els models de negoci que ha d´haver-hi darrera les iniciatives amb vocació de permanència a mig i llarg termini, i per tant que haurien de plantejar-se en termes de rendibilitat. No vaig veure que es diguéssin massa coses noves en aquest sentit.

    En segon lloc, penso que el participants, no la organització, continua confonent les iniciatives a Internet amb l´emprenedoria. Estic d´acord amb la Trina en què cal potenciar les iniciatives encaminades a l´educació i la societat del coneixement, però no estic d´acord en què això sigui emprenedoria. Em va sembla que, una vegada més, hi havia aquesta confussió. L´emprenedoria implica risc, clients que paguin pels béns o serveis que genera el model, un model de negoci al darrera, una rendibilitat prevista i per tant una estructura d´organització que s´ha de financiar d´una manera (sigui d´una persona o de més d´una), però considero inacceptable que es compari el negoci d´un mitjà de comunicació (tradicional) amb un suposat mitjà digital dient que aquest només té poc més dels 40 euros de la conexió com a cost (i més greu que vingui d´algú que diu que hi entén en economia).
    Per tant, crec que hi ha d´haver les dues coses (incentius per iniciatives que potenciïn la societat del coneixement, i projectes emprenedors), però el fet que es confonguin moltes vegades porta a que molts projectes no trobin financiació o només es puguin plantejar des del punt de vista de iniciatives pagades per ajudes, fons socials, sous de l´administració o voluntats privades per desenvolupar una idea que els enceta passió interès i entreteniment; molt positiu, però que no es confongui amb les idees que es plantegen per emprendre un negoci.

    Sóc consultora de desenvolupament de negoci i entre els projectes que porto també n´hi ha alguns en els que faig consultoria de màrqueting online. Per tant, ja em perdonareu si mostro aquesta visió més en termes de rendibilitat i vulgui diferenciar-ho de les molt necessàries iniciatives més o menys interessants des del punt de vista social.

    salutacions,

    Maura Claramunt

    Maura

    29 - Març - 2009 at 15:15

  3. Moltes gràcies per l’esment de la meva presentació. Va ser una taula interessant.
    Sobre el comentari de Maura, no se si no em vaig explicar prou bé; una cosa és becar o esposoritzar recerca per crear i compartir coneixement, i una altra saber que també en emprenedoria hi ha una vessant social que és tant important com l’econòmica; se’n diuen agitadors culturals, promotors d’esdeveniments, són aquells que ens creiem el que fem, sense fer negoci amb el que promovem sinó relacionant sinèrgies..i això també és emprenedoria..
    salut i gràcies de nou

    trina

    29 - Març - 2009 at 21:19


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: