Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Invertir en Carmanyoles

leave a comment »

carmanyola_valira1La crisis econòmica ha fet que molta gent es porti la Carmanyola a la feina, però hi ha una empresa en concret, Valira, que ha degut tenir un boom de ventes perquè els seus models de carmanyoles es veuen per totes bandes, tothom les porta, son molt moderns i semblen una bossa normal i corrent, però es una carmanyola. Crec que un dels grans èxits d’aquest producte es precisament això que no sembla una carmanyola o un ‘tupperware’.

Veien la quantitat de persones que porten la mateixa marca de carmanyola, m’ha vingut a la ment un frase de Peter Lynch, la qual venia a dir una cosa semblant a: la propera gran empresa no la descobreix un gran gestor de fons d’inversió sinó que la descobreix la teva dona o tu mateix al veure quins productes estan tenint molt d’èxit entre els teus amics i familiars abans que l’empresa publiqui les seves comptes de resultats trimestrals o anuals.

Un cop identificat el nou producte que esta tenint molt èxit, i del qual tothom en parla meravelles, el següent que proposava Lynch era investigar en les comptes  anuals de l’any, o trimestre anterior, de l’empresa quin percentatge de ventes i beneficis representava aquest producte sobre el total de ventes i beneficis de la empresa.  Si el percentatge sobre ventes i beneficis es molt petit, no val la pena invertir a l’empresa únicament per aquest producte. Ara bé, si el percentatge sobre ventes i beneficis del producte es considerable, aleshores seria una bona inversió perquè al presentar les comptes anuals o trimestrals, els seus beneficis augmentaran considerablement i per tant el preu de la seva acció també ho faria.

La consideració que hem de tenir present es que si el producte passa de moda molt ràpidament o te alguna pega que fa que les ventes s’aturin en sec, la nostra inversió fracassarà estrepitosament.

En conclusió, Lynch ens proposa que sempre tinguem els ulls molt oberts per identificar el proper gran producte amb molt d’èxit per invertir en l’empresa que ven aquest producte, abans que els grans gestors detectin mitjançant les comptes a anuals o trimestrals que les ventes estan creixent considerablement. Ens hem d’anticipar als grans gestors a partir del nostre dia a dia, veient que compren els nostres amics, familiars, companys de feina, …. abans que aquesta informació es reflecteixi als comptes anuals de l’empresa i ja sigui conegut per tots els gestors professionals.   

Written by invercat

20 - Abril - 2009 a 19:04

Arxivat a Economia, Inversió

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: