Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Perquè prens la decisió de comprar-te un pis o de viure de lloguer?

leave a comment »

El debat entre comprar un pis o viure de lloguer està en un dels seus moments més àlgids per totes aquelles persones que han de decidir-se. Fa un parell d’anys no hi havia debat , qui havia de decidir-se directament es comprava un pis. Poques persones es plantejaven viure de lloguer.

Per això, avui em pregunto a mi mateix : Si avui m’hagués d’independitzar, compraria un pis o llogaria un pis?

Malgrat la caiguda dels preus dels immobles, jo avui tornaria a escollir l’opció de comprar-me un pis, ¿Per quina raó? Per les mateixes raons que fa 4 anys em vaig decidir per comprar-me un pis, i cap d’elles era per guanyar diners amb la revalorització del pis perquè si em venc el meu immoble n’haig de comprar un altre on viure i aquest també s’haurà revaloritzat, el que guanyo en la venta d’un ho pago en la compra de l’altre. Jo vaig decidir comprar-me un pis per les següents raons:

  1. La diferencia entre pagar la quota de una hipoteca i llogar un pis era molt petita per no dir nul·la.
  2.  

  3. Dintre de 30 anys quan em jubili, necessitaré viure sota un sostre, per tant si visc  de lloguer hauré de pagar un lloguer: ¿quin preu tindrà el lloguer d’aquí 30 anys? Sincerament no ho se, però n’estic convençut que la meva pensió serà molt inferior al lloguer que em demanaran d’aquí 30 anys. Per tant prefereixo estar 30 anys pagant un pis (encara que crec que els preus son abusius), per tal que quan em jubili tingui una despesa menor i amb la meva mini pensió poder viure dignament, sense excessos però sense haver-me de preocupar per arribar a final de mes després d’estar més de 30 anys treballant.
  4.  

  5. Hi ha la teoria que si els preus del lloguer son menors que el preu de la quota hipotecaria, viure de lloguer ens permet estalviar per tal que quan ens jubilem poder pagar el lloguer amb aquests estalvis més els rendiments obtinguts d’haver invertit aquests estalvis. Sincerament no crec en aquesta teoria, crec que molt poca gent pot tenir la habilitat financera com per fer unes inversions (en renta fixa, en renta variable, en immobles, …) amb aquests estalvis que li permetin pagar un lloguer, segurament elevat, d’aquí 30 anys i durant 15 o 20 anys. Jo prefereixo pagar  durant 30 anys mentre estiu actiu en la vida laboral i els meus ingressos son superiors a quan em jubili.

Aquestes son les meves raons per les quals em vaig comprar un pis i que per mi continuen igual de vigents si hagués de tornar a prendre la decisió avui. I tu,que faries? I el que es més important, perquè prens la decisió de comprar-te un pis o de viure de lloguer?

Written by invercat

22 - Juny - 2009 a 9:32

Arxivat a Economia

Deixa un comentari

