Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Exemples de com els negocis tradicionals generen negoci amb les eines 2.0

leave a comment »

Tot seguit us presento un reguitzell d’exemples on podem veure com els negocis tradicionals estan generant negoci gràcies a les eines que ens ofereix la anomenada web 2.0.

  1. Dell: Ja fa uns dies us vaig comentar que Dell utilitza Twitter per fer ofertes pels seus seguidors de Twitter e informar de novetats. Ja ha guanyat 2 milions Euros gràcies a Twitter.
  2. Habitaclia, mitjançant Twitter informa al instant de nous productes que li entren en el seu mercat, tots els seus seguidors que estan interessats en comprar o llogar un pis son informats al instant del nou producte disponible.
  3. NYTimes: El prestigiós diari The New York Times està a Twitter i publica el titular de la noticia, això fa que tothom que esta subscrit veig el titular i si la noticia es del seu interès salti al diari digital clicant als enllaços des de Twitter, això fa augmentar el tràfic en les seves pàgines i hi treuen el rendiment amb la publicitat.  

Altres negocis tradicionals que es podrien aprofitar de les eines 2.0 per generar negoci:

  1. Discoteques, bars musicals i restaurants: Si creen un perfil a Twitter del seu negoci poden informar als seus seguidors de festes que organitzin, per exemple la revetlla de St. Joan, descomptes per seguidors de Twitter, menús especials, festes que organitzin properament, disc-jockeys que tocaran properament, …..
  2.  Crec que tota aquesta comunicació si es de qualitat i útil pels seus clients ajuda als negocis a fidelitzar els clients, augmentar el retorn dels clients al locals, augmentar la massa crítica de clients i a donar-los més valor afegit.

  3. Els negocis haurien d’oferir descomptes en hores que saben que no tindran clients, una espècie de atraplo.com però a nivell de les petites empreses i autònoms. La tecnologia 2.0 permet adaptar el model de atraplo.com a les petites empreses i autònoms. Per exemple, en una Perruqueria:  ¿T’imagines que la teva perruqueria, on vas cada mes, t’avises pel Twitter que si demanes hora pel dimecres de la setmana vinent a les 17H et fan un 20% de descompte? No seria fantàstic, tu t’estalviaries uns calerons i ells omplirien una franja horària que no tenien assignada a cap client i per tant probablement no haguessin fet caixa.  
  4.    L’exemple ha estat aplicat en una perruqueria però es traslladable a qualsevol altre negoci on cal concertar cita abans d’anar-hi.

  5. Informar els clients de les pròximes novetats de productes que arribaran en breu. Per exemple una botiga de joguines, ¿no seria ideal que el petit botiguer que te una botiga de joguines avises una setmana abans a tots els seus seguidors que la setmana següent rebria la nova joguina ZZZZ que es l’ultima joguina que torna bojos als nens?

   Pel petit botiguer obrir una compte a Twitter te un cost nul i en canvi pot oferir un servei personalitzat i de barri al informar de les properes novetats que li arribaran. Si no bombardeja als clients amb moltes novetats constantment, sinó que es fa de tant en tant, pot fer augmentar el retorn de clients a la botiga i fidelitzar-los.   

 Aquests son uns exemples que he trobat darrerament, m’he centrat en Twitter, però segurament hi ha molts més negocis que es poden aprofitar de les noves eines 2.0.

 Si tens alguna idea de negoci tradicional que pot utilitzar les eines 2.0 per crear negoci, ¿perquè no ens expliques com les poden utilitzar?    

Written by invercat

23 - Juny - 2009 a 6:55

Arxivat a Economia

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: