Invercat: Borsa, inversió i economia

Bloc de borsa, economía, inversió i finances en català

Estalviar, gastar o invertir

with 5 comments

Donades les circumstàncies històriques en les que ens trobem, ¿que creieu que es millor fer: Estalviar, gastar o invertir?

Si estalviem, posarem els nostres estalvis en una compte a d’interès fixa a curt termini i ens donaran prop del 1,7%.

Si gastem, ens sentirem millor (això diuen algunes enquestes) però ens quedarem sense el nostre coixí per si venen baldades l’any vinent.

Si invertim, ¿En que invertim? La borsa no se sap si vol pujar o es vol estavellar de nou.  Les inversions d’interès fixa a llarg termini et donen un tipus d’interès molt baix, i a més a més, hi ha molts economistes que preveuen que tindrem una inflació desbocada degut a les grans injeccions de diners que han fet tots els governs. El sector immobiliari a dia d’avui esta amb un atac cardíac, prop de la defunció, i a curt termini les descarregues que li fan sembla que no el revifen.

¿Que hem de fer?

Jo de moment, amb uns pocs diners que no necessitaré en els propers anys, m’espero (he ficat els diners en una compta d’interès fixa a curt termini a)  a veure si la borsa s’estavella i aleshores tornaré al mercat (tot i que encara tinc unes poques accions en borsa).

¿Quin percentatge ha de caure la borsa per tornar-hi a entrar?

Realment no ho sé, tan sols tinc la sensació que l’evolució del mercat borsari del últim mes no es correspon gens ni mica amb les previsions empresarials ni de l’economia per l’any vinent. Crec que la borsa, si que s’anticipa al resultats empresarials però ara encara es massa aviat.   

Si estic en lo cert i la borsa cau considerablement, serà aleshores quan haurem de tornar a fer una nova lectura de les dades macroeconòmiques i de les dades empresarials per saber si ja es el moment de tornar a entrar al mercat borsari.  

Si m’equivoco i la borsa comença a pujar com un coet perquè les dades macroeconòmiques i empresarials milloren considerablement, doncs ja hi hauran altres ocasions. La borsa  ofereix, de tant en tant, bones oportunitats per entrar-hi, però cal tenir paciència.

Nota: Aquí només expresso la meva opinió per tal que la debatem i que cadascú expressi el seu punt de vista i la seva opinió. No es cap consell, ni recomanació,  per ningú.  

Written by invercat

24 - Juny - 2009 a 9:08

Arxivat a Economia

5 Respostes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jo he guanyat força diners des que la borsa es va estavellar, fins i tot al rebot d’abans de gener i al de març, basicament fent cas del que diuen a bolsagora, un grup d’analistes tecnics. Aqui es poden llegir les estrategies que publiquen
    http://www.eleconomista.es/ecotrader-recomendaciones/

    No soc cap expert pero m’agrada perque son coherents i les estrategies que fan servir. Fallen, pero no juguen a ser endevins sino a miminitzar riscos.

    Ara jo he reduit, suposo que al octubre la cosa tornara a repuntar (sell in may and go away).

    Pere

    24 - Juny - 2009 at 9:55

  2. La meva opinió és que si s’ha entrat en aquest rebot o ralli alcista, el millor és fer guanys, i després esperar.

    Ara mateix no sabem cap a on trencarà, jo sóc més del canto d’abaix que de d’alt.

    I sobre la pregunta d’estalviar, gastar o invertir, penso que el millor és altre vegada “esperar”, jo no estalviaria, pq els tdi estàn pels terres, gastar, doncs sí, però en seny, en la mesura de possibilitats de cada persona, i invertir, doncs jo ara no crec que sigui el millor moment fins que el mercat no es decideixi.

    Salut.

    caraocreu

    24 - Juny - 2009 at 19:51

  3. Doncs jo també sóc del parer que acabarà trencant per baix, però no tinc ni idea si serà enguany o encara tardarà una mica més.

    Tot i que ara estic dins, crec que si no es té clar el que es vol, la millor opció (o almenys una opció) és anar estalviant i fent calaix i esperar a que torni a caure la borsa. Quan entrar? Una estratègia més o menys conservadora seria esperar a que rebotés i si et perdes el principi de pujada (10-15%), doncs no passa res.

    Un cop a dins, parteixes amb dues avantatges:

    1) Saps on tens el punt de control per sota (més o menys), i per tant, d’entrada ja tens assumit el que arrisques, en cas d’equivocar-te.

    2) Saps quines empreses estan en una situació financera favorable, és a dir, per començar més cash que deuta i si pot ser cash i deuta 0. A partir d’aquí, pots afinar mirant el creixement d’eps, d’ingressos etc. yoy. Aquí cadascú que apliqui el que se li doni més bé.

    Jo enguany he entrat amb les posicions més grosses quan ja havia començat el rebot. I tot i perdre’m una part de la pujada, no em va malament per ara.

    Marc

    25 - Juny - 2009 at 17:20

  4. Pere, jo també llegeixo de tant en tant al Carlos Doblado a bolsagora, crec que es un dels analistes tècnics més bons que hi ha.
    Pere, Marc i Caraocreu, gràcies per compartir les vostres opinions.
    Crec que la majoria som de l’opinió que el mercat ha de tornar a caure, no pot continuar pujant. El que ningú de nosaltres sap es fins on caurà. Doncs esperarem, i per la meva part intentaré exposar, segons els meus criteris, quan crec que s’ha de tornar al mercat per tal que ho debatem.
    Salut,

    invercat

    25 - Juny - 2009 at 18:06

  5. […] a on anem? Resum Setmanal. Fa temps que tinc el blog mig oblidat, però arran d’aquest post d’Invercat i el petit debat que ha suscitat, m’he animat a escriure aquest post. Em centraré amb […]


Deixa un comentari

